28 Ocak 2013 Pazartesi

Kakaolu Fındıklı Islak Kek



malzemeler

  • aldığı kadar un (4su bardağına yakın koydum sanırım:) )
  • 1 paket kakao
  • 2 adet hamur kabartma tozu
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 su bardağına yakın şeker
  • 3 yumurta
  • 1paket vanilya
  • iri kıyım dövülmüş fındık( aslında kavrulmuş fındık sanki dahamı güzel kokardıki:)))) )
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 2 su bardağına yakın süt kullanmışımdır:))
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • üzeri içinde 2 su bardağı soğuk süt
yapılışı

öncelikle tıpkı klasik kek yapar gibi şeker ve yumurtayı çırptım daha sonra sırayla yağ,yoğurt,süt,un,kabartma tozu ve vanilyayı ekledim en sonda kakaoyu ekleyip güzelce çırptım fırına vermeden çırpılan kekin içine fındıklarımı döküp son kez gene çırptım ve yağlı kağıt serilmiş olan tepsiye döktüm 170-180 arası ısınmış fırına verip iyice kabarana kadar pişirdim....çıkınca çok az bekleyip kare kare dilimleyip 2 su bardağı soğuk sütü döktüm...inanın yumuşacık ve lezzetliydiiiii:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1 YORUM 1000 MUTLULUK :)