11 Şubat 2014 Salı

EL AÇMASI PATATESLİ BÖREK

     

  Evde kızım sürekli anne kek yap anne pasta yapalım anneee börek yap der durur...bende dün bide elle açayım dedim böreğimi.... bi kaç kere el açması börek yemiştim çok sevmiştim....sıvadım kolları oturdum hamurun başına tabi kızım peşimde anneee diye diye dolaşıyor:)
         Hemen mayasız hamur yoğurdum...kıvamı ele yapışmayacak şekildeydi yumuşacık olana kadar yoğurdum....üzerini kapatıp dinlenmeye bıraktım...
HAMUR MALZEMELERİ
-istediğiniz ölçüde un
-ılık su
-tuz
    --- Hamurum dinlenirken bir tavada 1 baş soğan ve 3 adet patatesi rendeleyip yağda kavurdum içine tuz,karabiber (çok yakıştı) ,toz biber ekledim...altını kapatıncada ince ince doğranmış maydanoz ekledim....
    --- Hamuru dörde böldüm pazı yaptım tek tek merdaneyle ne kadar büyütebildiysem büyüttüm...(zaten ev ahalisi az olduğundan küçük tepside yaptım)
    --- Ön kısma daha ağırlık vererek iç harcımı açtığım pazıya serptim...kıvırmaya başladım
    --- Kıvırarak tam dört pazıyıda bitirdim...her yaptığımıda tepsiye ortadan başlayarak döndürerek dizdim
    --- Üstüne bir yumurta sarısı sürdüm ve susamla çörekotu serptim...
    --- 200-250 derece pişirdim kızarınca çıkarttım...
 Buyrunuz el açması patatesli böreğim:) AFİYETLER OLA...



2 yorum:

  1. Böreği patatessiz düşünmem .peynirli ıspanaklı da severim ama, patatesli bir numara.böreğin nefis görünüyor. Eline koluna sağlık. Afiyet şifa olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatmacım bende en çok patatesli ve kıymalı severim daha lezzetli oluyorlar:)) ıspanağıda severimde onu en çok pideye yakıştırıyorum ben:)) acıktım mı ne:))

      Sil

1 YORUM 1000 MUTLULUK :)